• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Å kutte ut unødige kalorier når du lager mat hjemme er en av de første stegene i å etablere sunne vaner som vil vare livet ut. Sjekk ut disse tipsene om hvordan du kan kutte i menge fett og kalorier – og holde formen!

 

OLJE!
Det er sunnere enn smør, men det er likevel fett… Her er noen tips til hvordan du kan kutte ut oljen helt eller hvordan du kan få litt til å gjøre samme nytten.

Spray: Olje i en spraykanne/mister lar deg steke mat i en brøkdel av kaloriene du ville fått fra å helle fra en flaske. En sprayflaske fungerer strålende på pasta og grillede grønnsaker også. Kcal spart: 112

Steking i 2 omganger: For sprø kylling eller fisk uten alt fettet man får ved steking, bruk ovnen. Smør pannen med en spiseskje med nøytral olje (raps) og stek kjøttet i 10 min på hver side i 10 min. Tørk av ekstra fett med matpapir og sett I ovnen for å steke videre på lav varme (ca 120 grader) i 15 til 20 minutter. Kcal spart: 2,767

KRAFT!: Stek dine grønnsaker i en wok med en ca 1,2 dl kraft. Kylling, kjøtt eller grønnsakskraft gir brokoli, squash, paprika og gulrøtter en god smak og kutter masse på fettet. Kraft har ca 40 kcal per dl (det fleste oljer har ca 900 kcal per dl) og du kan ved å bytte til dette spare kaloriinnholdet som tilsvarere nesten 3 hele avokado! Kcal spart: 959

BAKING: Når du baker, bytt ut olje med søtet eplemos (97 kcal per dl) Det reduserer fett og kalorier, men kaker og muffins blir saftige og gode.

POPULÆRE PRODUKTER

RELATERTE BLOGGINNLEGG

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM