SOMMERKAMPANJE: Opptil -25% på utvalgte produkter

KJØP HER
endelig morgen og tid for keto frokost

Endelig morgen og tid for keto-frokost

God morgen! Stressende og rask – eller full av nytelse og akkurat så lang du ønsker – vi snakker selvfølgelig om frokosten. Hvis du vil optimalisere fettforbrenningen og kanskje til og med går på keto-diett er det keto-frokost som gjelder, uansett hvordan morgenen din ser ut (vi håper selvfølgelig at den er rolig og nytes til det fulle). Her finner du oppskriftene og tipsene du trenger for å lage en like god som sunn og ketogen frokost. Bli med på en reise som tilbyr frokostfavoritter à la keto, for deg som møter morgenen på farten og for deg som kan ta det litt roligere. Keto-frokost med eller uten egg? Vi har oppskrifter til begge alternativene, så valget er ditt. Bon Appétit!

Keto-what?

Er du usikker på hva ketose innebærer? Denne artikkelen har svar på dine spørsmål om ketose! Ketose og periodisk faste henger sammen. Hvordan? Les om 5:2-dietten og 8:16-metoden for å utdype dine kunnskaper rundt fettforbrenning og vektreduksjon.

Keto-frokost med egg: omelett

Egg er så keto: ekstremt lavt karbohydratinnhold, høyt proteininnhold og fett. Ingredienser som smør, brokkoli, paprika, spinat og ost passer også perfekt i en ketogen frokost. Denne sunne omeletten med grønnsaker tar 40 minutter å lage og er altså noe for de rolige morgenene når du kan nyte tilværelsen litt ekstra. Hvis du har gjort klar maten kvelden før, trenger du bare å sette på ovnen og ta en deilig dusj før det er på tide å hugge innpå en virkelig herlig keto-frokost med egg.

Til handlelisten:

  • egg
  • smør
  • salt
  • pepper
  • brokkoli
  • purre
  • paprika
  • spinat
  • revet ost

Keto-frokost uten egg: chiapudding

Keto-frokost trenger definitivt ikke å inneholde egg. Det finnes mange gode keto-frokoster uten egg. Som en sunn chiapudding, så utrolig godt og verdens beste keto-frokost for den stressede. Du forbereder den om kvelden, og om morgenen står den der i kjøleskapet og venter på deg. Chiapuddingen inneholder chiafrø og kokos, råvarer som er bra for forbrenningen.

Denne chiapuddingen er smaksatt med sjokolade. Ja, du hørte riktig. Sjokolade, i form av Nutriletts Rich Chocolate Drink. Så bra! Hvis du vil, kan du bytte sjokoladen mot en annen smak. Velg da en av de mange andre gode smakene som finnes i Nutriletts smoothies kategorien (drikkene markert med «Complete Meal».

Til handlelisten:

  • Chiafrø
  • Nutrilett Rich Chocolate Drink
  • Jordbær

Chiapuddingen kan du variere i det uendelige ved å smaksette med for eksempel bær, kakao, kanel, vaniljeekstrakt og stevia.

Keto-frokost med brød

Ingen frokost uten brød, hevder noen. Dette gode og ufattelig lettbakte lavkarbo-brødet er perfekt for deg! Det tar totalt 25 minutter å bake sammen ingrediensene, som består av keto-fremmende cottage cheese, egg, psylliumfrø, gresskarfrø, mandelmel og rapsolje. Mange matvarer som øker fettforbrenningen i ett eneste brød!

Oppskriften holder til syv brød, som hvert og ett inneholder 175,2 kalorier. Frys det du ikke spiser for å enkelt kunne legge grunnlaget for din keto-diett hver morgen.

Hvorfor keto-frokost?

Uansett om du følger keto-dietten eller ei, er ikke frokosten bare en god start på dagen, den sørger også for at du får næring, holder blodsukkeret ditt på et jevnt nivå og setter i gang forbrenningen.

Du som har hoppet over frokosten, vet kanskje også at det ofte fører til at du …

… går all in til lunsj. Uten frokosten er det sulten som tar over, noe som kan føre til at motivasjonen og selvdisiplinen synker. Resultatet blir at du overkompenserer for den manglende frokosten ved å spise en gigantisk porsjon lunsj. Bye, bye, keto.

… fråtser i snacks. Til tross for manglende frokost har du lykkes i å ta deg gjennom lunsjen i henhold til keto-dietten og holdt fortet. Men blodsukkeret ditt er ustabilt, du kunne drept for noe søtt eller salt. Om ettermiddagen trekkes du mot utvalget i snacksautomaten i form av raske og tomme karbohydrater. Ikke keto-vennlig.

… spiser middag for et helt kompani. Hvis du har hoppet over en sunn frokost og i tillegg slurvet med lunsjen, er blodsukkeret omtrent på høyde med anklene. Du er ikke overmenneskelig, overlevelsesinstinktet ditt tar over, og plutselig har du inntatt en energimengde som er stor nok for flere dager. Heller ikke keto-vennlig.

Bestselgere: