ukesmeny for menn

Ukentlige måltidsplaner for menn: 3 faser

Har du planer om å starte på VLCD, eller er du kanskje midt i et diett-løp? Få hjelp av våre 3-fasers ukentlige måltidsplaner for menn, hvor vi hjelper deg ned i vekt og med å holde den nede etter endt diett.

På denne siden gir vi deg måltidsplaner for alle de tre fasene du går gjennom, før, under og etter VLCD. Her får du hjelp med å gjennomføre dietten din på riktig måte, samtidig som du lærer deg hvordan du kan få en vellykket overgang fra VLCD til vanlig kost.

Fase 1: Måltidsplan for 7 dagers VLCD (Very Low Calorie Diet)

Kom I gang med vektnedgangen og gjør det enkelt og raskt. Dette er en måltidsplan for dietten som kan løpe så lenge som tre uker. Dietten går ut på at man erstatter mat med måltider fra Get Started by Nutrilett. Her kan du velge mellom supper, shakes og smoothies. Noe for enhver smak.

For menn anbefales det at man drikker/spiser 6 måltider om dagen fra Get Started. Dette gir deg ca 115 kalorier per måltid, og totlat 690 kalorier per dag. våre VLCD shakes, supper og smoothies inneholder alle de vitaminene og mineralene din kropp trenger gjennom en hel dag. Vi har til og med ferdige diettpakker for deg som skal begynne på VLCD. Velg mellom 9 dagers, 2 ukers og 3 ukers pakker, spesielt anpasset deg som mann.

Her finner du fase 1 og ukens måltidsplan for deg på VLCD.

Get Started-produktene fra Nutrilett er fremstilt for ernæringsmessigbehandling av fedme, og produktene sikrer at kroppen din får alle vitaminene og mineralene den trenger gjennom dagen. Før du starter på diett kan du lese mer om hvordan man velger riktige produkter her. 

Fase 2: Måltidsplan for kaloriunderskudd – 2000 kalorier

Du har kommet deg gjennom dietten. Bra jobba! Etter diettperioder er det viktig å følge et kosthold med kaloriunderskudd for å gjøre overgangen til vanlig mat enklere. Etter å ha spist/drukket Nutriletts VLCD-produkter i en uke, eller lengre, kan det ta litt tid for kroppen din å venne seg til et vanlig kosthold med høyere kaloriinntak. Derfor skal du følge denne kalorifattige måltidsplanen med 2000 kalorier per dag for å gjøre overgangen enklere. I tillegg kan det hende at du ikke har gått ned alle de kiloene du ønsket på diett, og da vil et kaloriunderskudd hjelpe deg videre til ønsket vekt.

I denne måltidsplanen erstatter du 1-2 av måltidene per dag med Nutriletts måltidserstattere. Disse måltidserstatterne inneholder alle de vitaminene og mineralene du trenger per måltid – et perfekt mellommåltid. Du kan velge mellom barer eller smoothies, på ca 200 kalorier per måltid.

Her finner du måltidsplanen for fase 2 med 2000 kalorier per dag.

VLCD funker! Les om Niklas sin vektnedgang, og hvordan han lykkes her! 

Fase 3: Hold vekten etter vektnedgang – 2500 kalorier

Du er nå inne i fase 3 som er den siste fasen etter VLCD. Hovedmålet er å lykkes med å beholde denne nye livsstilen og vekten du har nådd. Dette når du gjennom å følge et balansert kaloriinntak, noe som betyr at du får i deg like mange kalorier som du forbrenner i løpet av en dag. en gjennomsnittlig mann forbrenner 2500 kalorier om dagen, men for å være på den sikre siden kan du forhøre deg med legen din.

Klikk her for å sjekke ut måltidsplanen for fase 3.