• Gratis levering over 500 kr
  • Sikker betaling med Klarna
Trene styrke utendørs

Hvis du kommer deg ut og lar naturen bli treningssenteret ditt, finnes det uendelige muligheter for variasjon. Når man tenker på trening utendørs er det lett å låse seg til løping, men det finnes uendelig mye mer man kan gjøre, mener treningsekspert Madelen Dahlen. Her får du inspirasjon til hvordan du kan la utetrening bli en del av din nye livsstil.

Gå ned i vekt med et treningsprogram

For å gå ned i vekt er 30–60 minutters aktivitet per dag et godt utgangspunkt. Men hva skal man fylle disse minuttene med? Når du skal legge opp ditt nye treningsprogram for å gå ned i vekt, kan ny inspirasjon være til stor hjelp.

Les også: Hvilket treningsprogram er best for å gå ned I vekt?

Det beste med å trene utendørs

Utetreningen kan varieres med ulike treningsformer og forskjellige miljøer. Og så må man ikke glemme den variasjonen som årstidene automatisk gir. Om vinteren kan du legge inn ski i treningsprogrammet, og om våren kan du følge med på at knoppene springer ut på løpeturene. Madelen understreker at det ikke finnes noen hindringer for å trene ute hele året, så lenge du har klær som er tilpasset sesongen.

Løping og sykling kan varieres med blant annet rulleski, orientering, inlines og styrketrening. Også selve miljøet innbyr til variasjon. Du kan trene i naturen, i parker eller i nabolaget.

Bakker, trapper og forskjellig underlag gir variasjon til løpingen. Å ha et variert underlag og ikke bare løpe på asfalt, er skånsomt for ryggen. Det aller beste med utetrening er selvsagt den friske luften, mener Madelen.

Les også: Gå ned i vekt i feriemodus

Utendørs styrketrening

Bare fantasien setter grenser når du skal trene styrke utendørs, sier Madelen. Benker og klatrestativ er perfekte hjelpemidler for øvelser der du trener ved hjelp av din egen kroppsvekt. Noen parker har til og med utendørs treningsapparater, der det er perfekt å kjøre styrketrening. Knebøy og utfall er to eksempler på øvelser som det passer veldig bra å gjøre ute, og som dessuten kan varieres i det uendelige.

Planlegg og finn din greie

På samme måte som med all annen trening er planleggingen kjempeviktig. Lag et treningsprogram og hold deg til det. Finn den treningsformen som passer deg best og gjør treningen til noe gøy som du ser frem til.

På vår Willpower-side kan du få tips og råd til ditt nye treningsprogram når du vil gå ned i vekt.

Les mer om Willpower

POPULÆRE PRODUKTER

RELATERTE BLOGGINNLEGG

Takk for din påmelding

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM