• Gratis levering over 500 kr
  • Sikker betaling med Klarna
Treningsverktøy for trening hjemme

Trening er et selvsagt innslag i et sunt liv, i tillegg til et godt kosthold. For deg som foretrekker å slippe å tilpasse deg etter vær og vind, er trening innendørs et godt alternativ når du vil gå ned i vekt.

Få inspirasjon til et nytt treningsprogram for å gå ned i vekt

Hva som er det beste stedet å trene, påvirkes av hvordan hverdagen din ser ut og hvilke forutsetninger du har. Benytt anledningen til å trene hjemme mens vaskemaskinen går, eller fokuser steinhardt på treningssenteret.

Det er ingen nyhet at treningssenteret er et sted som gir gode muligheter for å holde treningen i gang. Der finner du et vell av utstyr og mulighet for gruppetrening. Men også hjemmet kan bli en viktig del av treningen for å gå ned i vekt.

Les også: Hvilket treningsprogram er best for å gå ned I vekt?

Gå ned i vekt med trening hjemme

– Hvis du vil slippe reiseveien til og fra treningssenteret og ha treningen lett tilgjengelig, er hjemmetrening et godt alternativ, sier Madelen Dahlen, personlig trener. Du sparer dessuten penger når du slipper å betale medlemsavgifter.

Når du trener hjemme er det ekstra viktig med disiplin, ettersom det alltid er mye rundt omkring som kan virke distraherende. For å lykkes med hjemmetreningen, er det derfor avgjørende med et tydelig treningsprogram hvis du vil gå ned i vekt. Planlegg hvilke dager og tider du skal trene, slik at det er enklere å holde planen.

Les også: Nutriletts 7 enkle tips som hjelper deg nå vektmålene dine

Madelens tre beste tips for hjemmetrening

  1. Invester i noen enkle treningshjelpemidler. En gummistrikk til trening, en pilatesball og en treningsmatte er en god start og behøver ikke å koste så mye. Når du vil avansere, kan du supplere med mer utstyr.
  2. Velg øvelser som trener flere muskler samtidig. Knebøy, utfall, armhevinger og planke er noen gode eksempler. Disse øvelsene kan dessuten varieres på mange måter når du vil utvikle treningen.
  3. For å gå ned i vekt må du trene både styrke og kondisjon. Du kan få opp pulsen og trene kondisjonen hjemme ved å holde høyt tempo og gjøre styrkeøvelser etter hverandre som sirkeltrening. Veksle mellom hopp eller hoppende utfall. For mer kondisjonstrening kan du supplere med en joggetur rundt kvartalet.

Lykke til med ditt nye treningsprogram!

Les mer om Willpower

POPULÆRE PRODUKTER

RELATERTE BLOGGINNLEGG

Takk for din påmelding

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!