Fremgangshistorier

Våre kunder deler deres beste tips, opplevelser og resultater under og etter en diett. Les om våres kunders historier og bli inspirert.

Frida, Kvinne, 21 år

1.Hva gjør du for å holde motivasjonen oppe til å fortsette med dietten opptil 3 uker?
Jeg er egentlig veldig sta når jeg har bestemt meg for noe, derfor er en diett på 3 uker «lett» for meg. Noen dager er selvsagt verre enn andre men da hjelper det for meg å ha fokus på målet. Ha klare mål for hva jeg skal oppnå. Gjerne visuelt. Moodboard/bilder og lignende. Motivasjons sitater osv! Og for all del, snakk med noen. Fortell noen om hva du vil oppnå og rådfør deg med de når det blir tøft. Blir mye mer ekte for deg selv om noen andre er med på prosessen!

2.Hva gjør du når/om du er blir skikkelig lei supper og shakes? Spicer du opp dietten, legger til noe i suppene eller spiser noe annet i tillegg?
Spicer egentlig ikke opp så mye, kanskje litt fristende grønsaker eller SPICE (krydder) - dette kan hjelpe mye! Er det helt krise for min del så har jeg byttet ut supper/shakes med noe som har like lite eller mindre kalorier som frister mer, et lite knekkebrød eller lignende. men det er et unntak for meg, da jeg er veldig målrettet og generelt veldig glad i spesielt shakene!

Vil anbefale da å variere bare i smak på supper/shaker. Jeg drakk bare sjokolade Shake i en periode til jeg fant ut hvor god jordbærshaken er! Den smaker milkshake!

3.Hvordan synes du dietten går? Hvilke dager er verst og tyngst, og er det lette dager innimellom? Kjenner du ofte på sult eller tretthet?
Syns det går veldig fint! Jeg syns dager jeg normalt sett hadde kost meg med noe godt; altså helger, er verst! Gjerne også kvelder når søtsuget kommer. Derfor prøver jeg alltid å ha «mest» måltid om kvelden. Og gjerne ikke lang tid fra siste «måltid» til jeg legger meg. Og drikker jordbærshaken når jeg har veldig søtsug.

I starten merker jeg at jeg er sulten, derfor har jeg måltidene veldig spredd. Men dette er bare noen dager til kroppen bli vane med det. Det samme gjelder å være trøtt. Det går alltid over og jeg får en stor ladning med energi etter ca en uke!

4.Hvordan eller har Willpower hjulpet deg på veien? Har du fått mer motivasjon av gruppen under dietten? Har du delt innlegg selv og/eller motivert andre?
Jeg ble faktisk ikke medlem i willpower før etter jeg hadde gjennomført dietten, men ser det er mye motivasjon i gruppen om man er på diett eller ikke! - Jeg har selv aldri lagt ut noe da jeg er veldig sjenert og liker best å få innput av andre!

5.Når dietten nærmer seg slutten, hvordan forbereder du deg til å gå tilbake til vanlig kosthold? Trapper du forsiktig ned eller går du rett tilbake til å spise vanlig?
Jeg trapper ikke gradvis ned når dietten nærmer seg slutten, men fullfører heeelt og trapper ned etterpå. Jeg fortsetter med Shake/suppe til de fleste måltid og trapper ned til nå og da til jeg ender opp på vanlig kost.

Veldig glad i shakes innarbeidet i normal kost også. 1 måltid til dagen som Shake syns jeg er supert! Jeg ser for meg at hvis jeg hadde gått rett over til vanlig kost hadde jeg hatt lyst på ALT og dietten ville ikke hjulpet meg på lang sikt. Derfor bruker jeg også jordbærshake som «godis» etter fullført diett også!

Silje, Kvinne, 35 år

1.Hva gjør du for å holde motivasjonen oppe til å fortsette med dietten opptil 3 uker?
For å holde motivasjonen oppe i tre uker så er det viktig for meg å planlegge perioden nøye. Passe på at den passer inn i livet generelt. Det blir mye god mat i sosiale lag og da er det kjedelig å være den som sitter og «koser seg» med pulver. Derfor prøver jeg å sette opp de tre ukene (evt en eller to uker om det passer bedre) i en periode hvor jeg ikke har så mye annet sosialt jeg vil være med på. Da slipper man for mange fristelser.

Så hjelper det jo på motivasjonen å veie seg jevnlig også, det motiverer jo veldig når man ser man går nedover i vekt.

2.Hva gjør du når/om du er blir skikkelig lei supper og shakes? Spicer du opp dietten, legger til noe i suppene eller spiser noe annet i tillegg?
For å ikke bli for lei suppene eller shakene så synes jeg først og fremst det er viktig å variere, gjerne bestille alle som er tilgjengelig for å ikke ha samme smak hele tiden. Jeg liker egentlig ikke sopp-suppen noe særlig, men synes det er greit å ha den også av og til for variasjon. Og kanskje bestill litt ekstra av den du liker best, jeg liker sjokolade shaken best og da blir det jo mest av den.

Jeg tok også mine første tre uker den i starten av korona og da ble vi anbefalt å bytte ut en av shakene/suppene med et «vanlig»-lavkalorimåltid. Jeg gjorde ikke det hver dag, men innimellom kan jo det være greit også for å ikke bli alt for lei. De dagene jeg byttet ut et måltid så syklet jeg gjerne en tur eller gikk litt ekstra langt bare for å føle jeg fikk brukt opp de ekstra kaloriene.

3.Hvordan synes du dietten går? Hvilke dager er verst og tyngst, og er det lette dager innimellom? Kjenner du ofte på sult eller tretthet?
Jeg synes dietten gikk sånn passe greit. Mye fordi jeg planla tidspunktet godt, og ikke hadde for mange sosiale fristelser. Jeg syntes de første dagene var de verste. Det fordi det er lenge til man kan spise vanlig mat igjen og da går jeg bare og drømmer om hva jeg skal spise når jeg endelig er ferdig.

Etterhvert så kommer man mer inn i det og venner seg til rutinene. Jeg føler egentlig ikke på spesielt sultfølelse, det er fem måltider og man spiser relativt ofte, men det hendte at rundt lunsj kunne jeg bli litt ekstra gretten om det gikk for lang tid. Jeg slet vel mer med at jeg ble litt lei av smakene etterhvert, og om jeg skulle gjort tre fulle uker igjen nå ville jeg bestilt flere smaker. Jeg kjente på at jeg ikke hadde like mye energi som vanlig, det ble bare rolig trening (tur eller sykkel).

4.Hvordan eller har Willpower hjulpet deg på veien? Har du fått mer motivasjon av gruppen under dietten? Har du delt innlegg selv og/eller motivert andre?
Willpower gruppen har vært fin å ha på flere måter. Man føler seg ikke alene. Man deler hvor mye man har gått ned, og kan se hvor mye andre går ned, noe som motiverer meg, for jeg vil jo ikke være dårligere enn de andre som er med. Og når man har startet sammen med en gruppe mennesker så føler man ekstra på presset å fullføre og det er bra.

Man fikk også gode tips til alternative måltider med lavkalorimat. Jeg både delte innlegg og kommenterte andres innlegg. Jeg synes den er god å ha også når jeg ikke er på 3-ukers diett, for man er jo kanskje ikke ferdig med alt man skal gå ned på de ukene, for meg var det i hvert fall bare starten. En god kickstart.

5.Når dietten nærmer seg slutten, hvordan forbereder du deg til å gå tilbake til vanlig kosthold? Trapper du forsiktig ned eller går du rett tilbake til å spise vanlig?
For meg var det veldig viktig å planlegge tiden etterpå også, jeg gikk ned omtrent 5,5 kg på tre uker på diett, og for meg var dette bare starten, jeg hadde et godt stykke igjen. Jeg hadde derfor bestemt meg for at etter de tre ukene skulle jeg begynne på 5:2 diett. Jeg hadde derfor allerede kjøpt inn nutrilettbarer og smoothier for en 10-ukers 5:2 diett før jeg var ferdig med de tre ukene.

Jeg gikk litt opp rett etter de tre ukene, men så snudde det og jeg har fortsatt litt og litt ned gjennom hele året. Etter jul (hvor jeg tok en pause) så gikk jeg en uke på very low carb-diet igjen, bare for å komme inn i bedre rutiner igjen og kickstarte det nye året, for så å fortsette på 5:2 diett videre. Planen er å fortsette på 5:2 en stund til.

Camilla, Kvinne, 36år

1.Hva gjør du for å holde motivasjonen oppe til å fortsette med dietten opptil 3 uker?
For å holde på motivasjonen så har jeg laget meg en plan på hva som skal skje. Denne planen inneholder klokkeslett på når jeg skal ta shake/suppe. Jeg har laget meg en motivasjonskopp,hvor jeg kan trekke en motivasjonslapp. Men det har jeg ikke hatt behov for enda. Jeg har også valgt og være åpen og fortelle til mine nærmeste kollegaer at jeg har begynt på denne dietten. Det har vært til god hjelp, og de har gitt meg god støtte.

Jeg har også plukket ut to dager i uken hvor jeg skal veie meg, dagene som passet meg best ble tirsdager og fredager. Er utrolig motiverende og se det går nedover. Jeg måler også midjen,men det er bare en gang i uken. Jeg noterte vekt og midje mål før jeg startet, også noterer jeg hver uke så jeg får det mer synlig. Jeg har også funnet frem favoritt buksen min som har ligget i skapet lenge, og det har vært kjempe gøy og prøve den på innemellom. I midten av uke to kom buksen på.

2.Hva gjør du når/om du er blir skikkelig lei supper og shakes? Spicer du opp dietten, legger til noe i suppene eller spiser noe annet i tillegg?
Jeg er snart på uke tre, og har egentlig ikke kjent på den følelsen at jeg er lei. Men jeg har handlet inne forskjellige shaker og supper, og det har nok hjulpet meg mye. For jeg kan bli fort lei av de samme smakene overtid. Jeg gjorde også research på Facebook siden om hva jeg kunne tilsett suppene hvis jeg trengte mer smak. Men har ikke hatt behov for det enda.

3.Hvordan synes du dietten går? Hvilke dager er verst og tyngst, og er det lette dager innimellom? Kjenner du ofte på sult eller tretthet?
Jeg synes at det og har vært fint og gå på denne dietten, det har vært godt å slippe og bruke tid på og veie alt man spiser. De to første dagene syntes jeg var helt okay, dag tre var tyngre. Jeg våknet med hodepine, og den var der og ulmet hele dagen. Men på dag fire var det over igjen.

Etter ca en uke på dietten merket jeg at jeg ble litt kald på hendene, og jeg fikk en vond smak i munnen og dårlig ånde. Men det ordnet jeg med tyggis. Jeg har ikke kjent så mye på sultfølelse eller at jeg har vært sliten/trett. Men jeg må bare si at jeg husker ikke sist jeg har sovet så godt om nettene som jeg har gjort nå, etter at jeg begynte på dietten.

4.Hvordan eller har Willpower hjulpet deg på veien? Har du fått mer motivasjon av gruppen under dietten? Har du delt innlegg selv og/eller motivert andre?
Når jeg begynte og søke på nett om lavkalori diett så kom jeg inn på nutrilett hjemmeside, og team willpower. Jeg ble medlem i gruppen, og kunne lese og hente informasjon før jeg bestemte meg om dette var riktig for meg. Jeg ble så imponert over at det var så stor og positiv aktivitet på gruppen. Når noen opplevde det litt tungt så var det flere positive kommentarer og feedback på at dette ville gå bra.

Jeg har delt noen innlegg, både for og skryte av nedgangen min, og spørsmål som har dukket opp etterhvert. Og det har ikke tatt lang tid før jeg fikk positive kommentarer, og svar på mine spørsmål. Imponert over at alle er så gode mot hverandre.

5.Når dietten nærmer seg slutten, hvordan forbereder du deg til å gå tilbake til vanlig kosthold? Trapper du forsiktig ned eller går du rett tilbake til å spise vanlig?
Når jeg nærmer meg slutten av dietten så vil jeg lage meg en kostholdsplan. Målet med kostholdplanen er og få en sunnere livsstil med bedre, renere og sunnere mat. Jeg har alltid vært glad i de raske karbohydratene, som lys pasta, hvit ris, kaker og godis. Med kostholdsplanen min vil jeg få i meg mindre av disse raske karbohydratene. De to første ukene vil jeg spise to knekkebrød med variert pålegg til lunsj, og shaker/supper fire ganger daglig. Deretter vil jeg øke enda et måltid, og det vil være middag med mer grønnsaker og rent kjøtt.

Jeg skal registrere alt jeg spiser inn i My Fitness Pal appen, sånn at jeg har oversikt over hvor mye kalorier,karbohydrater, fett og proteiner jeg får i meg. Jeg er forberedt på at jeg kanskje må gjøre noen endringer underveis, siden jeg også vil øke aktivitetsnivået mitt nå når kroppen blir lettere.

Linn, Kvinne, 35år

1.Hva gjør du for å holde motivasjonen oppe til å fortsette med dietten opptil 3 uker?
Jeg var veldig motivert til å starte på denne dietten, da jeg over lengere tid har prøvd å gå ned noen kilo i vekt, men har slitt med å få i meg nok måltider hver dag. Så det som har hjulpet meg å holde motivasjonen oppe er rett å slett rutinene man kommer inn i med denne dietten, jeg la inn et måltid hver 3 time kl 9, 12, 15, 18 og 21 og det har funket kjempebra for meg. Det at suppene og shakene smaker godt og at vekten har gått ned hver uke har også vært en god motivasjon for å fullføre 3 uker med dietten.

2.Hva gjør du når/om du er blir skikkelig lei supper og shakes? Spicer du opp dietten, legger til noe i suppene eller spiser noe annet i tillegg?
Når jeg har kjent på følelsen av at jeg blir litt lei av det samme hver dag, så har jeg brukt å tatt litt frossen bringebær eller blåbær i vaniljeshaken og kjørt den i blender, da får man litt Smoothie følelse over shaken. Suppene har jeg hele tiden brukt Texas krydder og litt salt i for å få en litt mere krydret smak.

Har også hatt ett par dager der jeg har droppet suppen og heller stekt meg en liten porsjon med kylling, brokkoli og litt pesto, men har fortsatt full diett dagen etterpå igjen.

3.Hvordan synes du dietten går? Hvilke dager er verst og tyngst, og er det lette dager innimellom? Kjenner du ofte på sult eller tretthet?
Å gå på denne dietten har fungert veldig bra i hverdagen, har laget middag til barna mens jeg selv har spist suppe, så det er fult mulig å leve normalt under dietten. Men helgen derimot har vært litt vanskelige, for da har lukten av pizza og lasagne fylt huset og man får jo absolutt lyst på det familien skal kose seg meg og for å ikke snakke om når godis skålen kom frem. Men da er det viktig å tenke på hvorfor du valgte denne dietten og holde motivasjonen oppe og det kan jeg si at jeg har klart veldig godt.

Jeg tror også at siden kroppen min ikke har vært vant med så jevne måltider, så har denne dietten hjulpet meg å få et mere normalt blodsukker nivå hele døgnet, og jeg har derfor nesten ikke hatt noe søtsug. Å det er kjempe positivt for en sjokoholiker som meg. Mange tenker kanskje at man skal gå rundt å være sulten hele tiden pga det lave kaloriinntaket, men jeg kan si at jeg har ikke kjent på sultfølelse i det hele tatt, har stort sett bare kjent på savnet av å tygge på noe og det har jeg løst med å ta meg en tyggis innimellom.

4.Hvordan eller har Willpower hjulpet deg på veien? Har du fått mer motivasjon av gruppen under dietten? Har du delt innlegg selv og/eller motivert andre?
Team willpower gruppen på fb har gitt meg litt motivasjon og litt inspirasjon under veis, jeg har ikke vært den mest aktive på skrivefronten selv der inne, men har lest igjennom både nye og gamle innlegg. Syns det er veldig bra å ha en slik side med en motivator som kan komme med gode råd under dietten og svare meg hvis det er noe jeg lurer på. Og gruppemedlemmen er også veldig flinke til å heie og motivere hverandre.

Et annet pluss er jo at det er ofte felles oppstart med dietten der inne og da får man enda bedre oppfølging. Jeg startet utenom dette, men har følt meg godt ivaretatt fra jeg ble medlem.

5.Når dietten nærmer seg slutten, hvordan forbereder du deg til å gå tilbake til vanlig kosthold? Trapper du forsiktig ned eller går du rett tilbake til å spise vanlig?
Jeg har fullført 3 uker med dietten og har gått ned 7 kg. Men skal ned 3 kg til, så nå har valgt å fortsette et par uker med shake 3 ganger om dagen og har innført 2 faste måltider daglig. Vidre plan er å erstatte alle måltidene med fast måltid men å hele tiden ha shake eller en bar liggende i skuffen så jeg klarer å opprettholde 5 måltider for dag, selv på dager når jeg har det travelt.

For meg er det viktig at vekten holder seg nede og energi nivået holder seg jevnt videre, så jeg har laget meg en plan med gode sunne måltider jeg skal spise fremover. Noen av oppskriftene har jeg funnet inne på Nutrilett sine sider. Hvis jeg noen gang trenger å gå ned noen kilo på nytt, så blir jeg nok å velge denne dietten.