• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Smart start program – et godt utgangspunkt

Dette kostholdsprogrammet passer for deg som ønsker å gå ned noen kilo i vekt.

Smart start er et kostholdsprogram med redusert mengde kalorier, men med næringsrike måltider slik at du får de næringsstoffene du har behov for. Kostholdsprogrammet inneholder et forslag på måltider for hver ukedag, men ettersom mengden kalorier man skal ha i seg er den samme hver dag, kan du helt fint variere mellom måltidsforslagene.

 

Hvordan forberede seg?

Planlegg alle måltidene dine i starten av uken. Bruk kost- og aktivitetskalenderen til å notere hva du skal spise til de ulike måltidene for en hel uke. Planlegg handleturen – velg en til to handledager for å kjøpe inn til de planlagte måltidene, hold deg til handlelisten, unngå utskeielser, og ikke gå sulten i butikken.

 

Hva skal du tenke på?

Motivasjon en viktig faktor for å lykkes. Tenk på hvor viktig denne endringen er for deg, prioriter endringsarbeidet i hverdagen, være innstilt på at endringene kan bli strevsomme og tidskrevende, men ikke glem grunnen til at du ønsket å gjøre en endring i utgangspunktet!

Det tar tid å vende vaner, men det er aldri for sent å starte opp på nytt hvis det er flere dager som ikke har gått som planlagt.

Varier gjerne mellom alle måltidene i kostholdsplanen, men følg med på at du i løpet av dagen får i deg anvist kaloribehov.

Trener du veldig mye? Da har du mest sannsynligvis et høyere energibehov enn denne måltidsplanen. Hvis dette er tilfelle kan du for eksempel øke mengden i hver av måltidene eller legge til noen ekstra mellommåltider i løpet av dagen.

 

Trening og aktivitet i denne fasen

Noen foretrekker hjemmetrening og noen synes studio er veldig fint. Vi har lagt tilrette for at du kan velge det som passer deg best. En kombinasjon fungerer selvfølgelig også om dagene ikke strekker til.

Hjemmetrening:
Her er det lagt opp til 3 dager med trening med en blanding av kondisjon og styrketrening. I nybegynnerprogrammet introduserer vi en sirkeltrening kalt «strek-trening», denne er fin for hele familien uansett hvor dere befinner dere. Tegn opp to streker i asfalten eller legg ut to tau med for eksempel 10 meter i mellom. Den ene streken er A, den andre er B. Se mer informasjon i forklaringen av treningsprogrammet.

Trening i studio:
Om du ønsker å trene i studio, så har vi i denne fasen etablert programmer med enkle sett og supersett (se ordforklaring i eget skjema). Styrketrening er den treningsformen som forbrenner mest kalorier både under og etter aktivitet, og det er viktig å prioritere denne type trening på veien mot en bedre helse. Programmene inneholder en kombinasjon av styrke og kondisjonstrening.

 

Hva gjør du nå?

  • Rydd i kjøleskapet slik at du ikke faller for fristelsen allerede første gang du er sulten.
  • Det er smart å ha noen måltidserstattere (Smart Meals) med seg i vesken i tilfellet du ikke får tid til et måltid. Husk at du alltid som medlem har 20% rabatt på alle produktene i nettbutikken ved å bruke rabattkoden «Teamwillpower20» i kassen.
  • Til høyre på denne siden finner du vår anbefaling på kostholds- og aktivitetsprogrammer gjennom denne fasen. Last ned programmene og husk å lese igjennom «Forklaring til treningsprogrammet» slik at du forstår de forskjellige begrepene som benyttes.
  • Last ned vår kostholds- og aktivitetsplanlegger. Print ut skjemaet, fyll inn hva du skal ha til de forskjellige måltidene, samt hvilken aktivitet du skal gjennomføre.
  • Ta kontakt med oss på vår Willpower Facebook gruppe om du har spørsmål og behov for å få støtte underveis. Vi er her for deg, og hjelper deg mer enn gjerne på veien.

Nå er det bare å komme igang. Vi gleder oss til å høre fra deg på Facebook!

 

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM