• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Over til gode vaner

Dette programmet passer for deg som ønsker å opprettholde vekten over tid. Et kostholds- og treningsprogram for opprettholdelse av vekt som ivaretar ditt daglige energibehov, sikrer tilstrekkelige næringsstoffer og holder deg i aktivitet.

Hvordan forberede seg?

For at du skal klare å skape en varig endring er det viktig at du planlegger måltidene dine.

Planlegg handleturen ved å velge en til to handledager i uken for å kjøpe inn til de planlagte måltidene, hold deg til handlelisten og unngå utskeielser. Det er også lurt å ikke gå sulten i butikken.

Hva skal du tenke på?

  • Du skal trives med å spise sunn mat, og derfor er det viktig at du gjør en innsats for at kostholdsplanen skal passe til din hverdag og dine smakspreferanser.
  • Varier mellom de ulike måltidene og de ulike dagene, så blir du ikke lei. Tør også å bytte ut råvarene i måltidsplanene for å sikre større variasjon. For eksempel; kyllingwok kan byttes med laksewok og fullkornsris kan byttes ut med fullkornspasta.
  • Lag og spis mat med familie og venner.
  • Husk å spise 2 porsjoner (200 g) frukt/bær og 3 porsjoner (300g) grønnsaker hver eneste dag
  • Husk å velge 3 porsjoner med magre meieriproduktene hver dag. For eksempel 1 stk yoghurt til frokosten, noen skiver ost til lunsjen og 1 glass melk i smoothien til kveldsmat.
  • Velg grove brød og knekkebrød og grovt mel til bakst.
  • Velg 3 måltider med fet fisk i uken. Dette kan spises som både pålegg og til middag. For eksempel makrell i tomat på knekkebrødet til frokost et par dager, samt laks og ørret til middag.
  • Velg magert kjøtt og kjøttprodukt, og begrens inntak av rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt. For eksempel bytt ut salami med kyllingpålegg, eller velg karbonadedeig fremfor kjøttdeig
  • Velg matoljer fremfor smør. Du kan for eksempel benytte olivenolje eller rapsolje til steking.
  • Begrens inntak av sukker og salt. Begrens inntaket av godteri til løsdagen, velg gjerne varianter med mindre kalorier, slik som Smart Snack-barene fra Nutrilett. Spis mindre bearbeidet mat.
  • Husk vann som tørstedrikke. Vann med appelsin, sitron, agurk eller lignende gir god smak.

 

Trening og aktivitet fremover

Når du har kommet så langt at du skal holde på de gode vanene og holde på den vekten du ønsker, så er tiden inne for å gi seg selv litt utfordringer enten om du trener hjemme eller i studio.

Hjemmetrening:
I treningsprogrammene til denne fasen introduserer vi noe som heter Tabata trening (se ordforklaring i eget skjema). I tillegg kan du kanskje begynne med ekstra vekt på øvelsene du gjør hjemme? Bruk fantasien og lek deg frem, vannbøtter, handleposer, trestokker og tursekker er noen eksempler på hvordan du kan gjøre treningen hjemme litt mer utfordrende.

Treningsstudio:
I denne fasen har vi laget laget et program for menn og et program for kvinner. Om du som kvinne har lyst til å bruke programmet som er laget for menn kan du selvsagt gjøre det, og motsatt. Treningsprogrammet for kvinner fokuserer på rumpe og lår og treningsprogrammet for menn fokusere på bryst og armer. Kondisjonsdelen i begge programmene øker, og det er viktig at du presser deg selv for å fortsatt nå dine mål. Progresjon er viktig siden kroppen stagnerer raskt om den kun utsettes for det samme over tid.

 

Hva gjør du nå?

  • Fortsett med å holde kjøleskapet ryddig og uten de store fristelsene.
  • Det er smart å ha noen måltidserstattere (Smart Meals) med seg i vesken i tilfellet man ikke får tid til et måltid. Husk at du alltid som medlem har 20% rabatt på alle produktene i nettbutikken ved å bruke rabattkoden «Teamwillpower20» i kassen
  • Til høyre på denne siden finner du vår anbefaling på kostholds- og aktivitetsprogrammer gjennom denne fasen. Last ned programmene, og husk å lese igjennom «Forklaring til treningsprogrammet» slik at du forstår de forskjellige begrepene som benyttes.
  • Last ned vår kostholds- og aktivitets planlegger. Print ut skjemaet, fyll inn hva du skal ha til de forskjellige måltidene samt hvilken aktivitet du skal gjennomføre.
  • Ta kontakt med oss på vår Willpower Facebookgruppe om du har spørsmål og behov for støtte underveis. Vi er her for deg, og hjelper deg mer enn gjerne på veien.

Nå er det bare å komme igang. Vi gleder oss til å høre fra deg på Facebook!

 

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM