• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Få en god start på året! Når du skal gå ned i vekt er det en enkel regel som gjelder – du må bruke mer energi enn du får i deg gjennom kosten. Dette er ikke alltid like enkelt. Vi i Nutrilett ønsker å hjelpe deg, og har laget en guide til hva du kan gjøre de første dagene etter ferien.

Tips til hvordan du kommer i gang de første dagene etter ferien

Nå er julen dessverre over for denne gang. Kanskje våknet du opp med litt dårlig samvittighet første dag etter ferien på grunn av all mat, drikke og kaker du har fått i deg? Kanskje har du satt deg ambisiøse nyttårsforsetter om å bli kvitt de ekstra kiloene som kom i løpet av ferien? Som vi alle vet er ikke nyttårsforsetter så enkle å holde som man skulle ønske..

Men, frykt ikke, det er ingen grunn til å fortvile! Ferien er til for å nytes, og selv om du har spist og kost deg litt ekstra finnes det enkle metoder for å komme i gang med gode rutiner for å bli kvitt de ekstra kiloene.

Når du skal gå ned i vekt er det en enkel regel som gjelder – du må bruke mer energi enn du får i deg gjennom kosten. Dette er ikke alltid like enkelt. Det er ikke like lett å komme i gang med treningen og det er veldig fristende å kose seg med noe godt i vinterkulda. Vi i Nutrilett ønsker å hjelpe deg, og har laget en guide til hva du kan gjøre de første dagene etter ferien slik at du får en god start på året!

 

Ikke straff deg selv!
Første skritt er å ikke være kritisk mot din egen kropp og helse, da blir du fort din egen verste fiende. Innrøm at du spiste mye i ferien, men fokuser også på at du hadde en fin ferie og fortjente en pause. Det viktigste er at du blir kvitt de negative tankene, og heller fokuserer på veien videre. Da er du er klar til å komme tilbake til hverdagen igjen!

 

Sett mål!
Hva ønsker du å oppnå med din nye hverdag? Er det å gå ned noen kilo? Eller er det å få på seg favorittbuksa igjen? Eller er det rett og slett og føler seg mer vel i sitt eget skinn? Uansett hva målet ditt er, så skriv det ned og heng det opp på speilet ditt eller lignende. Da har du noe målbart å strekke deg etter og som motiverer deg.

 

Spis frokost!
Du har sikkert hørt det før, men det er utrolig viktig å IKKE droppe frokosten. Om du gjør det, øker sjansene for at du overspiser senere på dagen. Forslag til en god frokost er for eksempel havregrøt eller müsli med frukt.

 

Spis en god lunsj med grønnsaker og protein
Spiser du dette holder du deg mett lenger og du holder også søtsuget unna. Et eksempel kan være å spise en god kyllingsalat med avokado. Forslag til oppskrifter på gode lunsjretter finner du på:The 7 Day «No Brainer» Plan

 

Stå i mot kl 15 presset!
Når arbeidsdagen nærmer seg slutten kjenner de fleste av oss at blodsukkeret blir lavere og vi blir sulten på noe godt. Da er det viktig å ikke velge raske løsninger, men heller et sunnere alternative som stabiliserer blodsukkeret og holder deg mett fram til middag. Du kan for eksempel spise en Nutrilett bar. Den smaker kjempe godt, og inneholder samtidig et høyt innhold proteiner, samt vitaminer og mineraler. Dette gjør at du kan tilfredsstille suget for noe godt med noe nyttig!

 

Spis en god OG sunn middag!
En sunn middag holder forbrenningen på topp, og de trenger ikke smake vondt! Lag en middag som har nok grønnsaker og proteiner, så er du i mål. Du kan for eksempel spise laks med pesto og grønnsaker. Oppskrift og forslag til flere smakfulle middagsretter finner du på: 3 middager under 300kcal

 

Gå en tur etter middag!
Vi vet at det kan være vanskelig å komme i gang med treningen, men nøkkelen til suksess er å sette overkommelige mål for å komme i gang med å bevege deg. Gå en tur på 30 minutter hver dag – det tar ikke lang tid! Sett faste tidspunkt for turene, for eksempel etter middag. Det er nemlig viktig å etablere faste rutiner slik at treningen blir en del av hverdagen. Gå så raskt at du blir skikkelig andpusten. Da vil kroppen starte å forbrenne kalorier og du er i gang. Lengden på turene kan du øke gradvis, og før du vet ordet av det er du klar til å sette i gang med litt tøffere kondisjonstrening og kanskje noen styrkeøvelser. Inspirasjon til enkle øvelser finner du på: Kom i gang med treningen

NB! Hvis du har problemer med å bryte ut av ferievanene så kan vår Quick Weight Loss kur være en god start for deg. Denne kuren sikrer at du får i deg alle næringsstoffer du trenger, men på veldig få kalorier. Det betyr at du reduserer inntaket av energi og vil gå ned i vekt. Du vil fort merke effekten av denne kuren, og dette gir motivasjon til å fortsette. Når du er ferdig med kuren går du tilbake til å spise vanlig mat, men kroppen vil da ha vendt seg til et lavere kaloriinntak og dette gir deg et godt grunnlag for å fortsette med de gode vanene! Les mer Our diet programs

Vi ønsker deg et riktig godt og sunt 2016!

POPULÆRE PRODUKTER

RELATERTE BLOGGINNLEGG

VIL DU HA GODE TILBUD?
Meld deg på vårt nyhetsbrev - og få gode tilbud 1-2 ganger i måneden!

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM