• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Jul er høysesong for kål, og det er flere gode grunner til at kålen bør ende opp på din middagstallerken. Først og fremst inneholder rødkål godt med C-vitaminer og kostfiber. I tillegg kan man forberede kål på så mange ulike måter – så det er bare å prøve seg frem. Rødkålen passer perfekt som tilbehør til kalkun, and og den typiske julemiddagen. Rødkål er også godt ved siden av brødmåltidet, og er derfor perfekt restemat.

Prøv denne alternative rødkålssalaten til julemiddagen – med en deilig kanelsmak. Den kan forberedes dagen i forveien, og smaker fantastisk dagen derpå. Totalt inneholder denne oppskriften til 4 personer ca 600 kcal.

Ingredienser:
200 g frisk rødkål
2 appelsiner
50 g valnøtter
Saften fra ½ sitron
1 ts kanel
1 sp olivenolie
Salt og pepper

Slik gjør du:
1. Rør sitronsaft, olivenolie, kanel, salt og pepper sammen i en skål for sig.
2. Snitt rødkålen fint og hell marinaden over.
3. Rødkålen og marinaden må gjerne stå en halv til en hel dag i kjøleskapet innen servering. Skrell appelsinene og skjær dem i mindre stykker. Halver valnøttene og benytt halve i rødkålen sammen med appelsinen, mens resterende drysses over.

Relaterte blogginnlegg

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM