• Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

Har du barn kan det være utfordrende å finne tid til trening, du må kanskje omorganisere i kalenderen og finne alternativer til fysisk aktivitet. Her kommer 10 tips til hvordan du kan legge inn trening i hverdagen – uten å måtte vente til barna har lagt seg.

  1. Se på treningen som en lek. Velg ut noen øvelser og konkurrer mot hverandre på tid, eller lag en hinderbane av øvelser som er tilpasset hele familien
  2. Dersom du liker å løpe kan du la barna sykle ved siden av mens du løper
  3. Gjør om stua til et diskotek. Dra ned gardinene og sving dere sammen til god musikk
  4. Gjør treningen til en familieutfordring. For eksempel 10 minutter yoga hver kveld, når måneden er over kan dere gjøre noe hyggelig sammen – en liten «feiring»
  5. Utnytt tiden når barna er på fritidsaktiviteter. Gjør øvelser med egen kroppsvekt som for eksempel knebøy, push-ups og sit-ups mens du venter
  6. Lag treningsavtaler med venner/naboer. Enten så kan barna leke mens dere voksne trener, eller så kan de være med på treningen. Om du liker å trene på et treningssenter kan dere rullere på hvem som skal passe barna.
  7. Tren på lekeplassen mens barna leker. Lekeplasser er perfekte treningsarenaer, i tillegg får du frisk luft som gjør deg piggere.
  8. Beveg deg mer i hverdagen. Hverdagsmosjon er undervurdert! Ta sykkelen med barna dit dere skal – og gjør det om til en sport å ikke bruke bilen.
  9. Lag morsomme treningsfilmer sammen. Bestem dere på forhånd hva dere skal trene, spill inn filmer og lag deres eget bibliotek med treningsfilmer.
  10. Arranger en skrittkonkurranse. Hvor lang tid tar det for dere å «gå» avstanden Oslo- Bergen samlet? Registrer hvor mange skritt dere går hver dag og loggfør distansen underveis.

LES OGSÅ: Gå ned i vekt uten trening

Relaterte blogginnlegg

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM